O livră de aeronavă este un set de însemne cuprinzătoare cuprinzând identificatori color, grafici și tipografici pe care operatorii ( companiile aeriene , guvernele , forțele aeriene și, ocazional, proprietarii privați și corporativi) le aplică aeronavelor lor .
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airline_liveries_and_logoshttps://aviationweek.com/mro/2019s-top-new-aircraft-liveries
Pe măsură ce livrele de avioane au evoluat în anii de după cel de- al doilea război mondial , au devenit un subset important al disciplinelor emergente de identitate corporativă și branding și printre cele mai proeminente exemple de modă . Acestea au oferit o arenă pentru munca unor designeri distinși și laici eminenți precum Raymond Loewy , Alexander Girard și Jacqueline Kennedy Onassis . Termenul este o adaptare a cuvântului livrea : îmbrăcămintea în stil uniform purtată de servitorii familiilor înstărite și reprezentanții guvernului până la începutul / mijlocul secolului al XX-lea. Odată cu apariția diligențelor , a trenurilor de cale ferată, și vapoare de aburi , termenul de livră s-a răspândit la decorarea lor. Începând cu anii 1950, elemente ale livrelor companiilor aeriene au pătruns vehiculele terestre , reclamele , mobilierul de aeroport proprietar , materialele promoționale ale companiilor aeriene și uniformele echipajelor aeriene într-o manieră din ce în ce mai integrată, răspândindu-se pe site-urile web ale companiilor aeriene în anii 1990.
Începând cu anii 1950 și 60, livrele de aeronave au fost de obicei uniforme uniforme pe o întreagă flotă. Designurile personalizate unice pot fi aplicate din când în când membrilor flotei individuale pentru a evidenția ocaziile stabilite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu